آمارهایی مفید برای بازاریابی جهت دندان پزشکی و سایر خدمات پزشکی
این آمارها که در تهران و اصفهان گرفته شده است، به هر دندانپزشکی کمک می کنند که فعالیت خود را بهتر تحلیل نماید:
55 درصد از دندانپزشکان بعد از اولین ارتباط با مشتری، بهانه ای را برای ارتباط مجدد به وی نمی‌دهند؛
89 درصد از مراجعه کنندگان به دندان پزشکی برای اینکه تبدیل به مشتری دائم خدمات شوند به 5 بار ارتباط مجدد نیاز دارند.
ترکیب این دو یعنی اینکه 55 درصد از افراد فعال در شغل دندانپزشکی، 89 درصد شانس خود را برای شلوغ تر کردن مطب خود از دست می دهند! 


یک درس مهم : همیشه با مشتریان ارتباط برقرار نمایید.
البته این یک نکته از 2 آمار است.
55 درصد از دندانپزشکان بعد از اولین ارتباط با مشتری، بهانه ای را برای ارتباط مجدد به وی نمی‌دهند!
به طور متوسط دندان پزشکان حداکثر یک بار برای دسترسی به مراجعه کنندگان بیشتر تلاش می کنند!
89 درصد از مراجعه کنندگان به دندان پزشکی برای اینکه تبدیل به مشتری دائم خدمات شوند به 5 بار ارتباط مجدد نیاز دارند.
تحقیقات بازار نشان می دهد که بین 45 تا 55 درصد خدمات دندانپزشکی(به ویژه در دندانپزشکی شبانه روزی) توسط مخاطبانی انجام می شود که اولین تماس با آنها گرفته شده است.
اگر شما به عنوان یک دندانپزشک یک سرنخ را در عرض 5 دقیقه پیگیری کنید، احتمال مراجعه مشتری به شما نسبت به همکار رقیب شما 9 برابر می شود!
73 درصد از افرادی که امروز در مورد خدمات شما اطلاعات می خواهند، حداقل در 3 ماه آینده برای کار دندان خود به شما مراجعه نمی‌کنند. ( 25 درصد از آنها حتی در یک سال آینده نیز به مطب شما نمی‌آیند.)
بدترین زمان برای ارتباط با مشتریان بالقوه، صبح شنبه ها و غروب چهارشنبه ها و صبح پنج شنبه ها است!
بهترین زمان برای ارتباط، سه شنبه ها و چهارشنبه ها از 8 تا 10 صبح و 3 تا 5 بعد از ظهر است.
5 درصد افزایش مراجعه مردم به دندانپزشکی شما، می تواند منجر به 25 تا 95 درصد سود بیشتر شود.
91 درصد از مراجعین می گویند که از طرف چه کسی معرفی شده اند؛ اما فقط 5 درصد از دندان پزشکان در مورد اینکه چه کسی بیمار را معرفی کرده است، سوال می کنند!
در هر سال به طور متوسط 75 درصد دندان پزشکان، 22 درصد مشتریان خود را از دست می دهند.
79 درصد از مراجعه کنندگان راضی، شما را به دوستان خود معرفی می کنند.
بیماران معرفی شده با احتمال 450 درصد بیشتر از افراد عادی برای درمان دندان خود به شما مراجعه می‌کنند و این اصلا به ارزان بودن یا گران بودن خدمات شما ارتباطی ندارد.
چرخه حیات افراد معرفی معرفی شده 26 درصد بیشتر از سایر مشتریان است.
بیماران معرفی شده 22 درصد بیشتر از سایر مشتریان وفادارتر هستند.
بیماران معرفی شده 15.2 درصد بیش از سایرین مراجعه و درخواست خدمات دیگر می کنند.
89 درصد از بیماران دهان و دندان، قبل از مراجعه، 5-6 بار با شما ارتباط گرفته اند.
67 درصد از مراجعین شما، قبل از صحبت با منشی شما، تصمیم مراجعه خود را گرفته اند.
76 درصد دندانپزشکان اصلا به بازاریابی تحلیلی محتوا اهمیت نمی‌دهند.

یک بار دیگر آمارهای بالا را با دقت مطالعه کنید، ممکن است این آمار ها به شما در تصمیم گیری های درست برای فعالیت های آتی کسب و کارتان کمک کند.

موفقیت شما آرزوی من است 💕. از خدا می خواهم که شما نیز به اهداف و آرزوهای بزرگ خود برسید و آن روز مرا در جشن خود شریک کنید. خوشحال می‌شوم در بخش نظرات، دیدگاه شما را درباره این مطلب بدانم. این وب‌گاه متعلق به خود شماست. اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره دارید، هم‌اکنون تماس بگیرید.