وقتی کت و شلوار و کروات جایگزین تخصص می شود!


امروز مدیر شرکتی در اصفهان تماس داشت و در خصوص سیستم ارتباط با مشتریان و افزایش فروش تقاضای کمک. از او پرسیدم:دغدغه شما چیست؟ گفت:چند میلیون تومان هزینه سیستم ارتباط با مشتریانCRM داده ام و چند دوره و سمینار فروش هم شرکت کرده ام؛ اما وضعیت فروشم بهتر نشده که بدتر شده. اصلا و ابدا هم به وضعیت اقتصادی ربطی ندارد، چون خدماتی هستیم و رشد رقبای خودمان را داریم می بینیم.
در نهایت بعد از ربع ساعت مکالمه قرار شد جلسه ای داشته باشیم تا کل سیستم کسب و کار و ارتباط با مشتریانش را از نو تحلیل و پیاده کنیم.
***
سیستم ارتباط با مشتریان این مجموعه عیوب و باگ های بزرگی داشت که از حوصله این مطلب خارج است؛ اما چه احساسی به شما دست می دهد یک شماره ناشناس تماس بگیرد و مزاحمت ایجاد کند؟
آیا سیستم ارتباط با مشتریان تبلیغ است؟

یاد چند روز پیش افتادم شماره ای تماس داشت و یک صدای ضبط شده، ثبت ... و خدماتش شامل ثبت برند، ثبت شرکت و... را تبلیغ می کرد. با شماره ۰۵۱ تماس گرفت و صدای ضبط شده، شماره تماس ۰۲۱ را داد.

نمی دانم برخی مشاورین و مدرسین که اغلب آن ها کت و شلوار و کروات می زنند و عنوان دکتر را نیز بعضا یدک می کشند(ضمن رعایت احترام برای همه کراواتی های فرهیخته!)، با کسب و کارهای داخلی چه می کنند. ضمن رعایت احترام برای معدود متخصصین و مشاورین متعهد، معتقدم مشاور فروش باید کارش را درست بلد باشد و هر بیسوادی نباید به شرکت و کسب و کارهای داخل مشاوره و آموزش دهد.

توضیح:عکس تزیینی است!

موفقیت شما آرزوی من است 💕. از خدا می خواهم که شما نیز به اهداف و آرزوهای بزرگ خود برسید و آن روز مرا در جشن خود شریک کنید. خوشحال می‌شوم در بخش نظرات، دیدگاه شما را درباره این مطلب بدانم. این وب‌گاه متعلق به خود شماست. اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره دارید، هم‌اکنون تماس بگیرید.