چندی پیش که به دعوت یکی از دوستان خوبم برای ارزیابی یک کارگاه آموزش بازاریابی و فروش در اصفهان بودم، با یکی از مدیران شرکت‌های تولیدی در اصفهان هم‌کلام و همراه شدم که منجر به ارتباط و دوستی جدیدی نیز گردید.
صحبت با این تولیدکننده، نکات بسیار گرانبهایی را برای من در دل خود داشت که ناخودآگاه یاد سؤال یکی از عزیزان افتادم : چه شد یکی از محبوب‌ترین سرویس دهنده های وبلاگ نویسی یعنی بلاگفا و علیرضا شیرازی، این گونه در رقابت عقب ماند؟ رقابت در فضای بازار ایران همیشه نفس‌گیر بوده و هست و باید اضافه نماییم پیچیدگی های ارتباطی در حوزه های مختلف، بر شدت این رقابت افزوده است.


به عنوان نمونه بازی دیروز استقلال و پرسپولیس که نیم ساعت پیش خلاصه آن را تماشا کردم، نمونه‌ای از رقابت در فضای ایران است: با همه حاشیه‌ها و ابعاد رسانه‌ای، این تخصص و توان رقابتی است که نتیجه نهایی را مشخص می‌کند.
اما در دل صحبت‌ها چه بود؟ امیدوارم این یادداشت دغدغه‌های مدیران، کارشناسان و مشاورین و مدرسین در خصوص بازار را به درستی بیان نماید. بسیاری از فعالان اینترنت، نویسندگان و متخصصین، بلاگفا و علیرضا شیرازی مدیر این وب را می‌شناسند. به خاطر می‌آورم پیش از اُفت قابل توجه این بیزینس، در یک ایمیل به وی تذکرات و پیشنهاداتی را ارائه دادم تا از مسائل آسیب نبیند. آن زمان در بلاگفا می‌نوشتم.

بلاگفا از رقابت عقب ماند و متأسفانه به توصیه‌های دلسوزانه که دست کمی از کوچینگ نداشتند، عمل نکرد.
رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیما و رزرو بلیط اتوبوس یکی از مثال‌های ساده مورد بالاست؛ وقتی بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهد، باید ارزش جدید برای مشتری خلق شود؛ مثلا بسیاری اپلیکیشن های ایرانی، قابلیت انتقال به کارت حافظه را ندارند و سبب محدود شدن فضای گوشی موبایل می‌شوند. بدیهی است نرم افزار و اپلیکیشنی که بتواند به کارت حافظه منتقل شود، ارزش بالاتری را نزد مخاطب(و یا همان مشتری) خود دارد.


دوستان عزیز
رقابتی بودن کالا و خدمت را از منظر واقعی و تخصصی مورد توجه قرار بدهیم.
هر کالا و یا خدماتی داشته باشیم، برای بازاریابی و فروش آن به تخصص حقیقی نیاز داریم و این تخصص محقق نمی‌شود مگر با علم، تجربه و تحلیل حقیقی.

موفقیت شما آرزوی من است 💕. از خدا می خواهم که شما نیز به اهداف و آرزوهای بزرگ خود برسید و آن روز مرا در جشن خود شریک کنید. خوشحال می‌شوم در بخش نظرات، دیدگاه شما را درباره این مطلب بدانم. این وب‌گاه متعلق به خود شماست. اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره دارید، هم‌اکنون تماس بگیرید.

پانوشت بزرگتر از متن!
کامنت خصوصی یک مخاطب از اصفهان
تولیدکنندگان در شهرهای بزرگ از جمله اهواز، اصفهان و تهران با چالش‌های مختلفی مواجه هستند. ما آخرش نفهمیدیم یک آموزشگاه بازاریابی در اصفهان باید بداند چه رقبایی را دارد؟ کلاسهای بازاریابی و فروش در اصفهان نقش مستقیمی در آموزش بازاریابی اصفهان دارد؟ دوره آموزش فروش یک مسأله هست، اما چرا جستجوی کلیدواژه‌هایی نظیر آموزش فروش در اصفهان، شرکت بازاریابی در اصفهان، دوره آموزشی بازاریابی و فروش در اصفهان، کلاس های بازاریابی و فروش، آموزشگاه بازاریابی اصفهان، سازمان مدیریت صنعتی اصفهان،مدیریت فروش و بازاریابی pdf و... زیاد است؟
ما آخرش تبلیغ بکنیم یا نکنیم؟
و من نیز برای این مخاطب نوشتم:
در شرایطی که مشاهده می‌کنید، مشاور فروش | مارکتینگ | بازاریابی | برندینگ | فروش | مدیریت و چنین عناوینی بالا و پایین بسیاری وب سایت ها وجود دارد، دنبال تخصص واقعی بروید.
در دوره‌ای که با تکرار واژگان زیر برای سایت ها و افراد ترافیک می‌آید، به دنبال ترافیک طبیعی بروید!
خدمات ما: پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، دوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش.
اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش