اگر تا دیروز داشتن یک www یک توصیه برای گسترش فعالیت یک کسب و کار بود، امروزه داشتن وب سایت از ضروریات هر فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود و توصیه در راستای محتوا و بهتر دیده شدن است. یکی از ابزارهای بهتر دیده شدن که در عین داشتن امتیازات فراوان، چالش‌های بسیاری را نیز با خود دارد؛ سئو یا بهینه سازی سایت است که پس از طراحی یک سایت، یکی از گام‌های مهم برای توسعه بازارِ کالا یا خدماتِ آن پایگاه محسوب می‌شود.


اما پرسش اصلی اینجاست که در رقابت بین سئوها، چگونه حرکت نماییم که بالاتر از رقبا باشیم؟
پاسخ این سؤال ابعاد تخصصی و فنی جداگانه‌ای را طلب می‌کند که در یک مطلب نمی‌شود به آن پرداخت؛ ولی به طور کلی بعد از محتوای خوبی که با استراتژی و برنامه‌ریزی بهینه شده بر وب‌سایت قرار می‌گیرد؛ باید به ابزارها و متدهای تخصصی روی آورد.
یکی از این ابزارها، اینفوگرافیک‌ها هستند که نقش مهمی در سئوی سایت ایفا می‌نمایند.

سؤال: آیا وب سایت من نیاز به اینفوگرافیک دارد؟
در پاسخ باید ابتدا به این پرسش جواب بدهیم اینفوگرافیک چگونه باید در استراتژی سئو و فروش قرار بگیرد که بهترین نتیجه را به کسب و کار ما بدهد؟
محتوای پایگاه خود را با یک متخصص و آنالیزور حرفه‌ای توسعه بازار و فروش بررسی نمایید(شاید همین یک جمله به خوبی بیانگر ضرورت حضور یک متخصص کسب و کار در هر فعالیت تجاری را نشان بدهد.) تا دریابید آیا محتوای شما خسته کننده هست یا خیر؟ آیا مطالب پیچیده هستند یا ساده؟ توجه داشته باشید سادگی و یا پیچیدگی بر مبنای تعداد کلمات و حجم تعریف نمی‌شود، بلکه مبنا، شاخص های بازاریابی و فروش است.

در بررسی ما باید مغز مشتری را تحلیل نماییم و این تحلیل به ما نشان می‌دهد محتوای سایت ما به چه میزان در ذهن مشتریان هدف باقی می‌ماند. مغز انسان، اطلاعات تصویری را 60000بار، سریع‌تر از اطلاعات متنی پردازش می‌کند! مردم وقتی اطلاعاتی را می‌شنوند، بعد از 3-4روز تنها 10% آن را به یاد می‌آورند. در نقطه مقابل محتواهای بصری، 40برابر شانس بیشتر اشتراک در شبکه‌های اجتماعی را دارند که بازار یابی در اینستاگرام، شاهدی بر این ادعاست.


پس با یک مرور ساده مطالب بیان شده، می‌توان به اهمیت اینفوگرافیک‌ها در بازاریابی پی برد که به شدت بر سئوی سایت تأثیرگذار هستند.واقعیت این است برندها، وقت بسیار کمی برای رساندن پیام خود به مشتریان به صورت آنلاین دارند که اینفوگرافیک یکی از ابزارهای رفع این مسأله است؛ اما نکات دیگر را هم باید به عنوان مدیر یک کسب و کار و یا برند مد نظر داشته باشید:

1) 60% کاربران بعد از مشاهده اینفوگرافیک به دنبال محصول یا خدمات می‌روند؛
2) بازاریابی دیجیتال به مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به روش‌های سنتی دارد؛
3) شرکت‌های معتبر در سال 1396 باید به سمتی بروند که بیش از 50% بودجه خود را به بازاریابی اختصاص دهند؛
4) محتواهای خاص و بهینه شده، ابزار مهم موفقیت در رقابت اینفوگرافیک‎هاست؛
5) اینفوگرافیک بهینه شده سبب ارتباط بهتر مشتریان با شما و افزایش فروش خواهد شد.

محتوای خاص، مکان رقابت شرکت ها و کسب و کارها در آینده بازاریابی است و چه خوش گفت موتوری جستجوی گوگل که: محتوا پادشاه است! محتوای عالی با استراتژی درست که در پشت آن است، سبب ترافیک بیشتر برای وب سایت یک کسب و کار خواهد شد. آمارها می‌گوید حدود 43% کاربران شبکه‌های اجتماعی، تصویر به اشتراک می‌گذارند و اینفوگرافیک‌ها نیز می‌توانند از این به اشتراک‌گذاری بی نصیب نمانند. در همین جاست که اثربخشی هزینه‌های شما برای اینفوگرافیک روشن می‌شود: آیا اینفوگرافیک خوبی طراحی شده است؟پس محتوای مناسب برای سئو که منجر به فروش بیشتر کالا و برند شدن آن خواهد شد، در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اهمیت خود را به رخ می‌کشد.


چگونه اینفوگرافی اثربخشی برای افزایش فروش تولید نماییم؟
محتواهای خوب را باید شناسایی نمود و موضوعاتی مورد توجه قرار بگیرد که مناسب مخاطبان هدف باشد. این نقطه خطای بسیاری از کسب و کارها به ویژه در روابط عمومی است: عدم برقراری تعادل بین برجسته سازی توانمندی شرکت و علاقه مندی مشتریان. اگر این تعادل برقرار نشود، کل هزینه‌های شما برای اینفوگرافیک بر باد خواهد رفت و رقبا از شما پیشی خواهند گفت.

مسأله بعدی ساختار ارائه اینفوگرافیک است که باید بر اساس معیارهای مهندسی فروش، به مخاطب ارائه شود؛ این ساختار اگر با استراتژی درست ایجاد شود، هم اطلاعات مفید را به خوبی منتقل می‌نماید و هم در شبکه‌های اجتماعی به درستی تکثیر می‌شود. توجه داشته باشید توضیح تصویری محصول یا خدمت با ساختار تفاوت اساسی دارد.

در نتیجه گیری موارد بالا اگر بخواهیم به جمع‌بندی برسیم، در نهایت به این گزاره می‌رسیم که سایت با هدف فروش و با استراتژی فروش محور باید ایجاد، مدیریت و بهینه شود و اطلاعات مفید می‎تواند این مهم را تحقق ببخشد. باید بین مشارکت فعال مخاطبان(که منجر به فروش می‌شود) و مشارکت غیرفعال(لایک‌های تنها) تفاوت قائل بود و این نرخ را به شکل صحیح شناسایی و تحلیل نمود.
تأثیرگذاری، زیبایی، ارزشمند بودن، اشتراک‌گذای اُصولی و به طور کلی: استراتژی صحیحِ بازاریابی محتوا، شاه کلید پیروزی شما در رقابت مجازی است.

© این پایگاه شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم نیست و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع، پیگرد از طرف خدا دارد! و کسب هر منفعت مادی و معنوی بدون رعایت امانت‌داری، حلال نیست؛ از این که هر گونه کپی‌برداری را با درج لینک و هماهنگی و کسب اجازه تلفنی با اینجانب انجام می‌دهید، سپاسگزارم.
موفقیت شما آرزوی من است 💕. از خدا می خواهم که شما نیز به اهداف و آرزوهای بزرگ خود برسید و آن روز مرا در جشن خود شریک کنید. خوشحال می‌شوم در بخش نظرات، دیدگاه شما را درباره این مطلب بدانم. این وب‌گاه متعلق به خود شماست. اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره دارید، هم‌اکنون تماس بگیرید.